Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informovanost pubescentních dívek o menstruačním cyklu
Koukolíková, Magda ; Skřenková, Jana (vedoucí práce) ; Poncová, Renata (oponent)
Menstruační cyklus je přirozený proces v životě téměř každé ženy. Z tohoto důvodu by měl být na edukaci a osvětu o menstruačním cyklu kladen větší důraz. Informovanost o menstruaci a menstruačním cyklu pozitivně ovlivňuje fyzické i psychické zdraví dívky. V této době existuje mnoho zdrojů informací o menstruaci a menstruačním cyklu, včetně knih, časopisů, webových stránek a mobilních aplikací. Je však důležité, aby dívky měly přístup ke spolehlivým zdrojům informací, pro zisk přesných a ucelených informací. Tato bakalářská práce je koncipována jako teoreticko-praktická. Teoretická část popisuje změny během pohlavního dospívání dívek, fyziologii a poruchy menstruačního cyklu, intimní a menstruační hygienu a způsoby vzdělávání dívek v oblasti menstruačního cyklu. Praktická část se zaobírá rozborem anonymního dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 106 dívek ve věku 11-15 let. Před samotným rozdáním dotazníků byl zákonným zástupcům rozdán informovaný souhlas s dotazníkovým šetřením a z důvodu nízkého věku a citlivosti tématu respondentek byla striktně zachována anonymita dívek. Dotazník byl rozdělen na dvě části. V první části dotazníku byla zjišťována vlastní zkušenost dívek o menstruačním cyklu a jakým způsobem byly o menstruačním cyklu informovány. Ve druhé části dotazníku dívky odpovídaly na...
Hodnocení tělesné zdatnosti dětí staršího školního věku na vybraných pražských školách
Bláhová, Petra ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Práce se zaměřuje na hodnocení tělesné zdatnosti žáků, kteří jsou ve věku 12 a 13 let. Hlavním cílem je vyhodnocení tělesné zdatnosti žáků na všeobecném gymnáziu a základní škole se sportovními třídami. Součástí práce bude provedeno testování dle standardizované testové baterie UNIFITTEST (6-60) a dále vytvoření dvou modifikovaných testů s vlastní hodnotící tabulkou. Výsledky testů jednotlivých tříd budou porovnávány se standardizovanými nebo modifikovanými tabulkami a hodnoceny dle bodových norem. V dotazníkovém šetření budou zjištěna data ohledně mimoškolní pohybové aktivity, dle kterých bude stanoven trénovaný jedinec. Ten byl vymezen jako jedinec trénující 2x týdně minimálně 3 hodiny. Dle dotazníku jsou zjištěny také základní antropometrické údaje pro měření BMI. Všechny tyto aspekty byly dány do souvislostí a bylo prokázáno, že sportovní třídy základní školy dosahovaly ve většině testů lepších výkonů než třídy všeobecného gymnázia. Porovnáním statistických dat bylo prokázáno, že výsledky jsou sice rozdílné, ale na hladině statistické významnosti jsou u některých testů zanedbatelné. KLÍČOVÁ SLOVA Zdatnost, motorické testy, flexibilita, síla, rychlost, vytrvalost, dospívání
Struktura motivace k volnočasovým aktivitám sportovního charakteru dětí staršího školního věku
SOSNOVÁ, Františka
Pohybová aktivita je důležitou součástí lidského života, a to především s přihlédnutím do současného životního stylu. Práce si klade za cíl pomocí elektronických dotazníků v internetovém informačním systému Indares určeným dětem získat poznatky o motivaci k pohybové aktivitě a ke sportovním preferencím u žáků staršího školního věku (13-15 let) na Základní škole ve Volarech. Teoretická část se zabývá objasněním pojmů motivace, pubescence, volný čas a pohybová aktivita. Součástí teoretické části je také charakteristika fyzického, emočního vývoje a vývoje poznávacích procesů dětí staršího školního věku. Praktická část analyzuje motivaci a zájem o sportovní aktivity, zkoumá, zda žáci ve volném čase sportují, nebo jestli je tělesná výchova oblíbeným předmětem. Také zkoumá, jaké aktivity ve volném čase provozují, co je motivuje ke sportovní aktivitě a které aktivity více preferují.
Hodnocení úrovně hrubé motoriky dětí ve věku 11 až 12 let testovou baterií MABC-2 na vybrané základní škole
HAVLÍČEK, Martin
Cílem práce bylo otestovat úroveň motorických schopností dětí ve věku 11 až 12 let na vybrané základní škole. Za pomoci rešerše literatury byl analyticko-syntetickou metodou vypracován teoretický podklad. Ve výzkumu bylo testovou baterií MABC-2 otestováno 45 dětí ve věku 11 až 12 let. Testování probíhalo v prostorech ZŠ Boženy Němcové v Dačicích po informovaném souhlasu zákonných zástupců dětí. Pro charakterizování souboru bylo realizováno šetření pomocí ankety. Na základě experimentu bylo zjištěno, že dívky dosáhly lepších výsledků než chlapci v komponentě rovnováha o 0,7 percentil a v komponentě míření & chytání o 6,2 percentil. Výsledky dále ukázaly na lepší výkony sportujících v porovnání s nesportujícími průměrně o 8,8 percentil v komponentě rovnováha a o 13,1 percentil v komponentě míření & chytání. Žádnému žákovi nebylo v komponentách diagnostikováno riziko motorických obtíží spadajících do 2. pásma ani motorické obtíže spadající do 3. pásma s doporučením pro specializované vyšetření. Celkově můžeme hodnotit úroveň hrubé motoriky testovaných dětí díky percentilovým ekvivalentům jako velmi dobrou.
Vliv zdravotní gramotnosti žáků vybrané základní školy na jejich životní styl
Koky, Aneta ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdravotní gramotností žáků 2. stupně základního vzdělávání a jejím vlivem na jejich životní styl. Cílem práce bylo zjistit úroveň zdravotní gramotnosti žáků, jaký životní styl vedou a zda jejich znalosti a dovednosti v oblasti zdraví ovlivňují jejich životní styl. Diplomová práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Obsahem teoretické části jsou kapitoly týkající se zdraví, zdravotní gramotnosti a jejím modelům, ovlivňujícím faktorům a životního stylu. Dále teoretická část zpracovává vývojová specifika žáků 2. stupně základního vzdělávání. V praktické části je uvedena stručná charakteristika školy, na které byl výzkum realizován. Šetření bylo realizováno kvantitativním výzkumem - metodou dotazníkového šetření a kvalitativním výzkumem - rozhovory s žáky. Výzkumu se zúčastnilo 67 žáků ve věku 11-15 let. Žáci prokázali velmi dobrou úroveň teoretických znalostí v oblasti zdraví. Výsledky šetření odhalily, že aplikace těchto vědomostí do reálného života u některých žáků není ideální, přesto je snaha a úsilí o zlepšení jejich životního stylu znatelná.
Emoční reakce mládeže na školní tělesnou výchovu.
Friedrichová, Lada ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Emoční reakce mládeže na školní tělesnou výchovu Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit a vzájemně porovnat emoční reakce žáků v hodinách tělesné výchovy na základních školách. Zaměřit se na žáky sedmých a osmých tříd, dívky a chlapce ve věku 12 - 14 let. Statisticky zpracovat a porovnat výsledky mezi pohlavím a mezi školami z venkova a měst. Zjistit reliabilitu - vnitřní konzistenci položek jednotlivých faktorů zvoleného dotazníku DEMOR. Vyhodnotit zjištěné údaje do přehledných tabulek a grafů. Metody: V této práci byla použita metoda dotazování. Pro splnění cílů byla provedena analýza odpovědí získaných z dotazníku DEMOR. Prostřednictvím tohoto dotazníku je možné zaznamenat emoční reakce žáků, vnímání prožitků a získat tak informace o klimatu v hodinách tělesné výchovy. Výzkumné šetření bylo provedeno na dvanácti základních školách na venkově a ve městech v Karlovarském kraji. Výsledky: Výsledky práce poukazují na to, že v současné době převládají u žáků v hodinách tělesné výchovy pozitivní pocity. Mezi školami z venkova a měst jsme zjistili pouze nepatrné diference v pozitivních a negativních pocitech. Statisticky významné diference ve všech sledovaných faktorech jsme shledali mezi pohlavím a mezi chlapci a dívkami z městských škol. Klíčová slova: dotazník, reliabilita, klasifikace...
Vztah životního stylu a fyzické zdatnosti sportujících a nesportujících žáků gymnázia
Holanová, Markéta ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Vztah životního stylu a fyzické zdatnosti sportujících a nesportujících žáků gymnázia Tato práce porovnává úroveň životního stylu pravidelně sportujících žáků gymnázia s životním stylem žáků, kteří pravidelně nesportují. Dále zjišťuje vliv této skutečnosti na jejich fyzickou zdatnost a preference související se zdravým životním stylem. Zkoumá a porovnává také rozdíl úrovně fyzické zdatnosti a životního stylu chlapců a dívek. Práce má dvě části, teoretickou a výzkumnou. Teoretická část definuje zdraví, životní styl a jeho komponenty, tělesnou zdatnost a volný čas, charakterizuje období puberty. Výzkumná část hodnotí výsledky testování tělesné zdatnosti a zpracovává dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit kvalitu životního stylu u žáků gymnázia. Klíčová slova: fyzická zdatnost, životní styl, UNIFITEST 6-60, pubescence, zdraví, pohybová aktivita.
Zájmová činnost žáků a studentů v domově mládeže
Maternová, Dagmar ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Pávková, Jiřina (oponent)
NÁZEV: Zájmová činnost žáků a studentů v domově mládeže AUTOR: Dagmar Maternová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: Předmětem této bakalářské práce bylo zjištění, jak je hodnocena zájmová činnost v domově mládeže ubytovanými žáky a studenty. Po seznámení s legislativou domovů mládeže a charakteristikou věkových skupin ubytovaných žáků a studentů, byl proveden akční průzkum. Žáci a studenti klasifikovali uvedenou zájmovou činnost stejným způsobem, jak probíhá klasifikace ve škole. Pro lepší grafické znázornění těchto výsledků bylo toto klasifikované hodnocení převedeno na bodové hodnocení. Zjištěné výsledky byly přehledně zpracovány do tabulek a graficky znázorněny. Stejným způsobem bylo provedeno hodnocení zájmové činnosti vychovatelkami, které v domově mládeže pracují. Bylo zjištěno pořadí oblíbenosti hodnocené zájmové činnosti a porovnání výsledků hodnocení žáků a studentů s hodnocením vychovatelek. V závěru práce je zamyšlení nad těmito výsledky a jejich využití v přípravě zájmové činnosti v domově mládeže pro příští školní rok.
Poruchy příjmu potravy u žáků 2. stupně základních škol
Šnáblová, Soňa ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá poruchami příjmu potravy se zaměřením na dvě základní a v současné době nejvýznamnější onemocnění - mentální anorexie a mentální bulimie. V teoretické části shrnuji poznatky o poruchách příjmu potravy, podávám základní informace o mentální anorexii a mentální bulimii, věnuji pozornost jejich příčinám vzniku, příznakům, důsledkům a léčbě. Dále se věnuji prevenci poruch příjmu potravy na ZŠ. Na základě teoretických východisek bylo provedeno dotazníkové šetření mezi žáky základních škol, které si kladlo za cíl zjistit úroveň znalostí dané problematiky, spokojenost s vlastním tělem a vzhledem a jejich vztahy k dietním tendencím.
Výchovná práce s dětskými pachateli trestné činnosti
Knesplová, Monika ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem výchovy ve vztahu k dětským pachatelům trestné činnosti. Teoretická část práce popisuje současný stav a strukturu dětské kriminality v České republice, její možné příčiny, charakteristické rysy a opatření, která lze dětem do patnácti let věku uložit. Práce dále představuje jednotlivá zařízení, do kterých jsou děti umísťovány a výchovné i terapeutické postupy, které lze při práci s těmito dětmi využívat. Praktická část této bakalářské práce obsahuje kazuistiky čtyř vybraných případů dětských pachatelů trestné činnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.